Als hij kip op zijn boterham wil, vraagt hij om 'tok', en ook dat vinden we eigenlijk te grappig om te verbeteren. Zeker ik, als vegetariër, vind het belangrijk dat onze kinderen weten wat ze eten. De puberzoon vindt het prachtig, en vraagt hem geregeld of hij nog een plakje tok wil. Dus toen diezelfde zoon laatst kippenboutjes had geregeld voor het avondeten - en keurig voor mama en zijn zusje een vegetarische schnitzel - riep onze peuter wel 100 keer: "Mag ik meer tok?!".
"Eigenlijk," zei ik, "moeten we hem dit wel gaan afleren hoor... Ik bedoel: een hamburger noem je toch ook niet een 'moeh'?" De puber riep: "Sta je in de kantine: 'Mag ik een tosti grrr-kaas?!'", waarbij hij knorrend een varkensgeluid maakte. "Of een IA -biefstuk" riep ik lachend. "Haha, een Ieh!Ah!-biefstuk!" herhaalde onze zoon van zes een paar keer. "Of een iehiehie-frikandel!" riep zijn zusje. De hilariteit was comleet, en de peuter had ondertussen zijn 'tok' zo hard naar binnen geschrokt, dat hij een harde boer liet.
"Oeps!" riep hij, "Ik liet een pardon-tje!".
Geen opmerkingen:
Een reactie posten